Klubben

DTU Badminton (DTUB) startet i 1976 er placeret på Danmarks Tekniske Universitet (DTU), nærmere bestemt Anker Engelundsvej 1, 2800 Kgs. Lyngby. Hovedparten af klubbens medlemmer har også relation til DTU, men det er ikke et krav for medlemskab. Klubben er hovedsageligt henvendt til personer, som har spillet badminton før, og vi ser gerne, at folk er villige til at spille holdkampe, men er ej heller et krav.

Klubben hører også under foreningen DTU Sport, som principielt er en non-profit organisation, hvor DTUB har to repræsentanter, som deltager i et årligt repræsentantskabmøde, hvor økonomi, mål o.a. bliver gennemgået. DTU Badminton har pligt til at melde regnskab ind til Idrætten ved DTU på årlig basis, hvorefter DTU Sport de seneste år har givet klubben et tilskud til driften, som hvert år hjælper til med at dække de årlige udgifter. For mere information omkring DTU Sport, se deres hjemmeside på linket ovenfor.

Hvert år afholdes generalforsamling, læs referat fra sidste generalforsamling her. For at se vores vedtægter, klik her.

Bestyrelsen

Bestyrelsen bliver valgt hvert år ved den ordinære generalforsamlingen, og alle medlemmer kan stille op til bestyrelsen. De enkelte poster fordeles ved det konstituerende bestyrelsesmøde. Formanden og eventuel næstformand, er samtidig en del af repræsentantskabet i DTU Sport. Følgende medlemmer udgør den nuværende bestyrelse:

Jonas Røge

Team koordinator (holdturneringsansvarlig)